zondag 4 augustus 2013

Strijkkralen



Strijkkralen vinden mijn meiden nog steeds een hele leuke bezigheid! In december sta ik weer op de Kerstmarkt van Het Goed in Lelystad. De afgelopen jaren hebben mijn meiden daar steeds strijkkraal creaties verkocht voor Kika. Elk jaar hebben ze meer dan 50 euro opgehaald!
Wetende dat het over een paar maanden alweer zo ver is, zijn we op zoek gegaan naar leuke strijkkraal patroontjes. De bovenste russische poppetjes heb ik gemaakt. Het patroontje komt van een hama doosjes wat ik op een deense site voor de verkoop van strijkkralen zag. Van het blauwe en paarse poppetje was een duidelijke foto, maar van het rode poppetje niet. Dat moest ik afkijken van een foto van het doosje. Ik hoop dat het op deze manier voor jullie wel duidelijk te zien is. Je hebt er de grote 6hoek voor nodig.

Juliet is helemaal druk bezig met het maken van snorren. Hier draagt ze er 1 die ze zelf heeft gemaakt.  Leuk oranje fluoriscerend touwtje er door en klaar ben je! Ze heeft er ondertussen al aardig wat gemaakt.

Helaas heb ik (nog) geen foto van de leuke vogeltjes die Hannah maakt, maar ik heb hier wel het patroontje voor jullie.

Ze zien er erg vrolijk uit! Ik wil er zelf een paar voor het keukenraam hangen, staat lekker vrolijk!

Geen opmerkingen: